torsdag 19 mars 2009

Älskade köksprylar.....

.....i detta fall gäller det prylar som fyndats på loppis. Det är så roligt att leta runt med syftet att hitta något som är praktiskt användbart.



Denna lilla zinkburk visste jag till en början inte vad den var tänkt att användas som, tills jag en dag såg en bild i en gammal kokbok där det klar framgick hur och när man använder den. Den är helt suverän när man bakar och vill få lite lagom med mjöl på degen eller bakbordet och snygg är den ju också.


Härliga gamla konserveringsburkar i glas att förvara vackra citroner, tomater och som nedan ljus i. Praktiskt och vackert.



Här ser man även en annan favorit. Skafferiburken i porslin som bara är så fin.

4 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Zinkburken var riktigt läcker...
Det är snyggt med gamla saker. Man får se fram emot många loppisfynd i sommar.
Bullarna såg kanongoda ut... man blev sugen på att baka.

Ha en fortsatt trevlig dag./Kram

Tuvstarr sa...

En vacker zinkburk du har, härligt vad man kan hitta på en loppis. Ser fram emot sommarsemestern i Sverige, då ska jag också gå till loppis då och då.
Vackra bilder också (som vanligt hos dig)
Många hälsningar från Tyskland.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Blandningen av gammalt nött och slitet tillsammans med nya saker tycker jag blir så personlig och 'egen'. Loppisar är verkligen kul!
Fortsatt trevlig söndag
Birgitta

Anonym sa...

Nu blir jag riktigt imponerad - har du en blogg till? Känner igen lilla bilden och namnet så jag gissar att det är "du" - annars har jag gjort bort mig men det bjuder jag på :) Zinburken gillar jag verkligen! Både som mjölströare men även som sikt? Jag siktar mjöl med en sil men då far ju mjölet utanför degskålen... så en sådan som du har, hade jag verkligen behövt! :) Ha det gott, 8`)