söndag 3 januari 2010

Julstjärnor med vanilj och tranbär



150 gr smör
¾ dl florsocker
3 dl vetemjöl
1 dl potatismjöl
1 vaniljstång
torkade tranbär


Sätt ugnen på 175º
Rör ihop degen. Hacka tranbären i mindre bitar och lägg i dem.
Kavla ut ca.1/2 cm tjock platta och stansa ut julstjärnorna.
Grädda dem ca 10 min


Tips! Gör ditt eget vaniljsocker på vaniljstången som blev över sedan
man skrapat ur fröna.

Jag lade dem i strösocker och när de blivit riktigt torra mixade jag dem
Tillsammans med sockret.
Smakar gott och lyxigt

1 kommentar:

Nässelblom och choklad sa...

Vilka fina julstjärnor. De ser riktigt goda ut. Jag har missat att du har gjort inlägg här på matbloggen, nu måste jag bli bättre på att kika in här då och då. Massor med gott och finfina bilder att njuta av! Ha det gott i snö och kyla! Kram/Eva